Мета: визначити єдині підходи до
організації та проведення психолого-медико-педагогічного консиліуму (ПМПк) в
дошкільних навчальних закладах міста.
Завдання:
1. Ґрунтовно вивчити сутність поняття «ПМПк».
2. Окреслити основні теоретичні та практичні засади
організації ПМПк в дошкільному закладі.
3. Обговорити проблему з позицій різних структурних
підрозділів: ДНЗ, міська ПМКП, психологічна служба.
4. Визначити алгоритм роботи практичного психолога в рамках
підготовки до консиліуму.
5. Активізувати роботу психолого-медико-педагогічних
консиліумів в дошкільних навчальних закладах.
6. Окреслити шляхи співпраці ПМПк закладу з міською
психолого-медико-педагогічною консультацією..
7.
Презентувати
досвід роботи ДНЗ №21 з означеного питання.
Програма семінару
Час
|
Зміст роботи
|
Виконавець
|
9.40 – 10.00
|
Реєстрація
учасників семінару.
|
Коновалюк О.В.,
вихователь-методист ДНЗ №21
|
Організаційна частина
|
||
10.00-10.05
|
Вступ. Відкриття семінару. Привітання учасників.
|
Селецька С.В., завідувач методичного кабінету
|
Теоретична частина «ПМПк – данина моді чи об’єктивна необхідність?»
|
||
10.05-10.20
|
Актуальний коментар «Думки з приводу…»
|
Климчук А.А., методист методичного
кабінету відділу освіти
|
10.20-10.30
|
Актуалізація
проблеми. «Психолого-медико-педагогічний консиліум в ДНЗ, як стратегічна
лінія в психолого-педагогічному супроводі дітей дошкільного віку»
|
Гусак Т.А., методист методичного
кабінету відділу освіти
|
Круглий стіл «З позиції фахівця»
|
||
10.30-11.00
|
Алгоритм організації роботи
консиліуму в ДНЗ.
Організаційні засади
взаємодії міської ПМПК з психолого-медико-педагогічним консиліумом
дошкільного навчального закладу та їх вплив на встановлення і розвиток
соціально-адаптованої особистості дитини.
Роль психологічної служби в
роботі ПМПк.
|
Тараненко К.В., завідувач ДНЗ №21
Ковнір Р.І., завідувач міської ПМПК
Климчук А.А., методист методичного кабінету
відділу освіти
|
11.00-11.30
|
Перерва. Брейк –кава.
|
|
Практична частина «Організація роботи ПМПк: важливі акценти»
|
||
11.30-11.50
|
Ділова гра «Відкрите засідання
психолого-медико-педагогічного консиліуму в дошкільному навчальному закладі».
|
Коновалюк О.В., вихователь-методист ДНЗ №21
|
11.50-12.10
|
Інтерв’ю
фахівця «Особливості
проведення психолого-медико-педагогічного консиліуму в спеціальній школі»
|
Шабанова О.А., заступник директора з
навчально-виховної роботи спеціальної школи
|
12.10-12.20
|
Зразки
оформлення документів
|
Тараненко К.В., завідувач ДНЗ №21
|
Підведення підсумків
|
||
12.20-12.30
|
Воркшоп «ПМПк –
виклик часу»
|
Селецька С.В., завідувач методичного кабінету
|
Матеріали семінару можна переглянути за посиланням.
Рекомендації учасникам семінару
Загальновідомо, що успіх
дитини у навчанні безпосередньо залежить від того, наскільки умови навчання та
виховання відповідають її можливостям.
Тому надзвичайно актуальним постає питання системного підвищення якості освіти,
яка включає всі її складові (освітні, корекційно-розвивальне середовище, знання
дітей, нормативне, методичне і кадрове забезпечення). При цьому головним
орієнтиром стають інтереси дитини, створення умов для отримання батьками
своєчасної, а головне — ранньої діагностично-консультативної допомоги.
Найбільш ефективним методом
вирішення даних проблем служить психолого-медико-педагогічний консиліум, який
розробляє цілу систему цілеспрямованих спільних дій усіх суб’єктів освітнього і
соціально-психологічного процесу, мобілізує і концентрує всі ресурси для
вирішення найбільш тяжкої або найбільш болісної проблемної ситуації.
Психолого-педагогічний
консиліум дозволяє побудувати взаємовідносини учасників навчально-виховного
процесу на основі рівноправного співробітництва та особистої відповідальності й
організувати цілісне супроводження дитини у навчально-виховному процесі,
задіявши професійний та особистісний потенціал усіх, хто має відношення до
ефективності цього процесу.
З метою активізації роботи
психолого-медико-педагогічних консиліумів в дошкільних навчальних закладах,
організатори та учасники семінару
РЕКОМЕНДУЮТЬ:
1.
Опрацювати та трансформувати до специфіки роботи ДНЗ
матеріали семінар.
2.
Розробити та затвердити Положення про
психолого-медико-педагогічний консиліум дошкільного навчального закладу
керуючись Положенням про психолого-медико-педагогічний консиліум закладів
освіти м. Жовті Води.
3.
Запровадити психолого-медико-педагогічні консиліуми в
практику роботи дошкільних навчальних
закладів.
4.
Залучати до участі
у роботі ПМПк закладу практичного психолога та вузьких спеціалістів.
5.
Налагодити ефективну співпрацю із спеціалістами міської
психолого-медико-педагогічної консультації щодо роботи з дітьми з особливими
освітніми потребами, залучати їх за згодою до роботи ПМПк закладу.
Немає коментарів:
Дописати коментар