23 січня на базі ДНЗ №24 "Теремок" відбулося
Методичне об'єднання керівних кадрів
Порядок денний
Проблема управління якістю освіти на основі
компетентнісного підходу є дуже
актуальною і необхідною складовою модернізації дошкільної освіти і на сьогодні
її практичний аспект недостатньо розроблений тому виникла потреба в створенні
системи роботи з даного питання.
Провідна теза: «Управління
якістю освіти на засадах
компетентнісного підходу».
Суспільна проблема: створення інноваційної моделі управління ДНЗ, спрямованої на покращення якості освіти через
підвищення рівня професійної компетентності педагогів та соціальної компетентності дітей.
Сутнісний зміст::
слабкими ланками в
роботі ДНЗ є рівень сформованості інноваційної компетентності педагогів та соціальної
компетентності у дітей. Практичні рекомендації керівнику ДНЗ
щодо управління процесами впровадження новітніх соціально-орієнтованих
технологій, форм та методів роботи з дітьми, педагогами та оцінювання
ефективності моделі управлінської діяльності за даним напрямом.
Ключові слова: модель
управління, соціальне
середовище, соціальна компетентність, ключові (базові) компетенції, екологія
дитинства, психотехнології,
самореалізація, саморозвиток й
самозбереження, емоційне благополуччя, відчуття безпеки, педагогіка толерантності, формула
толерантності
Психологічна хвилинка «Мистецтво управління»:
Патології управлінської діяльності:
- нарцисизм
- інтриганство
- вождизм
- дармоїдство
Поділ учасників на чотири групи.
Диференційовані завдання: спроектувати
наслідки кожної конкретної
патології.
Стратегічні
цілі управління якістю освіти визначені Законом
України «Про дошкільну освіту», оновленим БКДО, Державною національною
програмою «Освіта» («Україна ХХІ століття»), Національною доктриною розвитку
освіти.
В основу реалізації зазначених завдань покладено інноваційні
управлінські моделі за двома напрямами (Кравченко Г.Ю Кугуєнко Н.Ф. Метод проектів у розвитку якості
дошкільної освіти. –Х.:Видавництво «Ранок», 2013 ):
Критерії оцінювання ефективності системи(моделі) управлінської діяльності щодо підвищення соціальної
компетентності дітей:
- підвищення показників стану психічного і соціального здоров’я дітей;
- динаміка росту соціальної компетентності педагогів і дітей;
- динаміка розвитку базових якостей особистості дитини (самостійності, працелюбності, людяності, почуття власної гідності,, доброти,спостережливості, відповідальності, ввічливості, справедливості, чесності, сміливості, креативності);
- домінування в роботі педагогів гуманістичних принципів керування дитячою діяльністю (партнерства, співпраці, товариськості, рівноправності);
- пріоритетність оновлених форм організації діяльності дітей (спілкування, спостереження, діалог, дискусія, творча гра);
- пріоритетність використання в роботі з дітьми інноваційних і передових соціально орієнтованих педагогічних технологій, методів, прийомів;
- ефективність організації роботи щодо створення розвивального предметно-ігрового соціального середовища, яке допомагає самореалізації, саморозвитку й самозбереженню дитини.
за напрямом підвищення соціальної компетентності дітей:
- здатність дитини до самореалізації, саморозвитку й самозбереження у сприятливому для розвитку предметно-ігровому соціальному середовищі;
- високий (достатній) рівень соціальної компетентності вихованців згідно зі змістом тематичних блоків авторської програми «У гармонії зі світом та з самим собою»;
- високий (достатній) рівень розвитку базових якостей особистості;
- сформованість у дитини практичних і життєво необхідних умінь жити в злагоді зі світом, людьми й самою собою;
- сформованість оптимістичного ставлення до життя, віри у власні можливості;
- позитивне сприйняття інноваційних організаційно - педагогічних і психолого-педагогічних змін у ДНЗ з боку педагогів і соціального культурного оточення (батьки, громадськість, владні структури тощо).
Критерії оцінювання ефективності системи(моделі) управлінської діяльності щодо підвищення
інноваційної компетентності педагогів:
- динаміка росту інноваційної компетентності педагогів:
інноваційна культура;
інформованість;
інноваційна позиція;
- динаміка росту креативності педагогів, мобільності щодо впровадження інноваційних і передових педагогічних технологій;
- рівень самоосвіти педагогів:
безперервність;
наукова організація;
- ефективність режиму самоуправління і співуправління в ДНЗ;
- динаміка росту якості освіти на основі компетнтнісного підходу до:
процесу;
результатів.
Очікуваний результат
за напрямом
підвищення рівня інноваційної компетентності педагогів:
- високий рівень професійної компетентності педагога:
-
професійних знань;
-
педагогічних здібностей;
-
володіння педагогічною технікою;
- високий (достатній) рівень інноваційної компетентності педагога:
-
інноваційної поінформованості;
-
інноваційної грамотності;
-
інноваційної культури;
-
інноваційної позиції;
- високий (достатній рівень) креативності педагога;
- високий рівень самоосвіти вихователів за критеріями:
-
систематичність;
-
безперервність;
-
наукова організація;
- високий (достатній) рівень якості освіти на основі компетентнісного підходу:
-
умов;
-
процесу;
-
результатів.
Зазначені моделі управління сприятимуть оновленню
змісту дошкільної освіти, форм і методів навчання. Вони ґрунтуються на
підвищенні рівня інноваційної компетентності педагогів та соціальної
компетентності дітей за чітко визначеними компонентами і критеріями та підтримуються
освітнім моніторингом.
Немає коментарів:
Дописати коментар